Campagne 'Nederland veilig' van start

De ministeries van Justitie en Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) zijn vandaag gestart met de campagne 'Nederland veilig'. De campagne maakt onderdeel uit van het veiligheidsprogramma 'Naar een veiliger samenleving' van minister Donner (Justitie) en Remkes (BZK).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Doel van
de campagne is tweeledig: enerzijds het informeren van het publiek over
de maatregelen die de overheid neemt om de veiligheid op straat te
vergroten. Anderzijds doet de campagne een beroep op de burger.
De overheid heeft in het veiligheidsprogramma meer dan 150 maatregelen aangekondigd om Nederland veiliger
te maken.

Alle campagnes van de overheid die over de veiligheid op straat gaan zijn
in de komende jaren herkenbaar door hetzelfde concept, met in de hoofdrol
het hondje Jack, en de pay-off 'Nederland veilig'. Jack staat symbool
voor een waakzame en alerte kameraad in de strijd tegen onveiligheid. Het
concept van de campagne is met positief resultaat getest bij het publiek.

De campagne verschijnt in eerste instantie in advertenties in de
dagbladen en Metro en Spits. De eerst volgende campagne is Meld Misdaad
Anoniem, de tiplijn waar burgers anoniem criminaliteit kunnen melden.
Deze start op 5 januari en verschijnt op Postbus 51 (tv en radio) en via advertenties in dagbladen en tijdschriften. In 2004 volgt in ieder geval een campagne rond het thema Geweld op straat.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie