De online-marketingaudit

Voor succesvolle onlinemarketing moet de onlinestrategie continu worden verbeterd. Meten = verbeteren. Op basis van aantallen bezoekers en pageviews kun je geen beleid maken. Op grond van een online-marketingaudit wel.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

E-business-specialist Dr. Hjördis Gräf schetst het instrumentarium voor een online-marketingaudit. Het uitgangspunt is dat klanten op de website op hun persoonlijke voorkeuren gebaseerde interactie kunnen aangaan (customization) en daartoe maximaal worden geïdentificeerd. Dit wordt bijvoorbeeld bereikt door te werken met cookies of persoonlijke registratie. Bij een audit worden via de logfiles de marketingkengetallen afgeleid, die inzicht geven in de daadwerkelijke bindingsperformance en daarmee in het succes van de website. Dit zijn:

<> bekendmakingseffectiviteit (effectiviteit van de promotie via klassieke media);

<> contactefficiëntie (mate waarin prospects naar de site worden gebracht);

<> interactie-efficiëntie (aantal personen dat op de site technische-interactieactiviteiten uitvoert);

<> dialoogeffectiviteit (aantal personen dat persoonlijke-interactieactiviteiten uitvoert);

<> omzettingseffectiviteit (omzetting van bezoekers in kopers);

<> systeembinding (gebruikers die bij herhaling technische-interactieprocessen aangaan);

<> communitybinding (gebruikers die bij herhaling eigen bijdragen leveren);

<> klantenbinding (gebruikers die bij herhaling aankopen doen)

< SIZE=1>bron = absatzwirtschaft 11/2000, 5 pgs<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie