De perslijst: eerste PR-database

Het Amsterdamse bedrijf De Perslijst heeft een speciale mediadatabase voor PR-gebruik ontwikkeld. Hierin staan alle media voor het grote publiek vermeld plus journalisten met hun specialismen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In plaats van een lijst met duizenden titels te bieden waar tijdschriften die niets met elkaar te maken hebben op alfabetische volgorde bij elkaar staan, biedt De Perslijst een database met alle media voor het grote publiek. Bijzonder is dat van elke journalist het specialisme staat vermeld met daarbij de contactgegevens. Er zijn meer dan veertig rubrieken waarop printmedia, radio- en tv-programma’s kunnen worden geselecteerd.

‘Wij leveren precies hetgeen waarnaar een PR-afdeling op zoek is: namen van journalisten en het onderwerp waarover zij schrijven. Zo komt het juiste bericht bij de juiste persoon terecht. Dit overigens ook tot blijdschap van journalisten die zo worden gevrijwaard van persberichten waarin zij absoluut niet zijn geïnteresseerd’, aldus Jeroen Goeman Borgesius van De Perslijst.

De Perslijst is ontstaan uit een PR-bureau dat ontevreden was over het aanbod van databases. Het zelf bijhouden werd een steeds grotere klus en dus er een apart bedrijf van gemaakt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie