E-commerce: misschien beter niet aan beginnen

E-commerce is een groeimarkt waar veel bedrijven in zijn gesprongen. Terecht?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Chiquan Guo van de Southern Illinois University, bespreekt wat de bekoringen en valkuilen zijn van high-growth markets in het algemeen en e-commerce in het bijzonder. Guo beoordeelt e-commerce als een fool’s paradise, dat ondernemingen misschien veel beter – voorlopig? – links kunnen laten liggen. Veel ondernemingen denken dat groeimarkten per definitie aantrekkelijk zijn. Dat is echter een misvatting, want zulke markten zijn altijd erg risicovol. Dat geldt des te meer voor e-commerce, dat vooralsnog weinig of geen voordelen lijkt te bieden maar des te meer valkuilen. E-commercemarkten zijn meestal overbevolkt met concurrenten, e-commerce is zwaar IT-gestuurd en vergt dus permanente investering in technologie (kostbaar!), de kans is groot dat er sterke, machtige concurrenten zullen toetreden zodra de markt volwassener wordt, er is een enorm shakeout-risico … Guo’s centrale boodschap: zint eer gij begint.

< SIZE=1>Bron: business horizons<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie