Eurobest maakt shortlist Innovatie Award bekend: 2 van de 10 plekken voor Nederland

Bureau N=5 behaalt 2 van de 10 shortlistplekken. Mediamonks is betrokken bij 2 nominaties.

Eurobest, het Europese festival voor creativiteit, geeft twee van de tien shortlistplaatsen voor de Innovatie Award aan het Nederlandse bureau N=5. Het bureau dingt mee naar een award met cases voor KPN en ABN Amro.

26 inzendingen
De jury selecteerde 10 cases uit 26 inzendingen. Duitsland, Zweden, het Verenigd Koninkrijk en Nederland zijn elk twee keer genomineerd. De overige shortlistplekken zijn voor Polen en Noorwegen. De Noorse nominatie (Audi Sandbox) is trouwens geproduceerd door het Hilversumse Mediamonks. Zij werkten ook mee aan 'Helping Heart' voor ABN Amro, door N=5.

N=5 is genomineerd in de categorie ‘Early Stage Technology’. Ten eerste met de KPN Safe Lock, een slim fietsslot dat ervoor zorgt dat je je smartphone niet kunt bedienen op de fiets.

Ten tweede met ‘Helping Heart’ (ABN Amro), een ‘pinjas’ voor daklozen waarmee voorbijgangers contactloos kunnen doneren. Hiermee won N=5 eerder Webby- en SpinAwards.

De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het Eurobest festival (28-30 november in Londen). Op 28 november presenteren alle genomineerden hun idee aan de jury.

De rest van de shortlist:

  • Bringing Payment Capabilities to Wearables (Digiseq, R/GA Londen)
  • Robotic Cameras Capture Fan Emotions (Snaptivity, R/GA Londen)
  • The Audi Sandbox VR (Audi, Pol Oslo)
  • Smart Bell (Axa Polska, FCB Warsaw) (hieronder)
  • The Original Brushes of Edvard Munch (Adobe, Abby Priest Stockholm)
  • Fittle (Ravensburger, Serviceplan München)
  • The Humaniu, Metal Initiative (IM, Âkestam Holst Stockholm)
  • #Snowdrawings (Swisscom, Heimat Berlijn) (hieronder)

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie