HP kiest voor Goodby en Publicis

In het kader van de gewenste geïntegreerde aanpak van de communicatie heeft HP wereldwijd de reclamebelangen ondergebracht bij Goodby, Silverstein & Partners in San Francisco en de Publicis Group. Publicisdochter Optimedia doet de mediaplanning.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Goodby, Silverstein & Partners wordt verantwoordelijk voor de merkontwikkeling. The Publicis Group Worldwide wordt verantwoordelijk voor alle advertenties over producten en oplossingen.

Tot de fusie, een maand geleden, maakten Hewlett-Packard en Compaq voor marketingactiviteiten gebruik van hun eigen netwerken. ‘Het consolideren van bureaus is een essentiële voorwaarde om wereldwijd te kunnen komen tot één sterk merk’, verklaart Gary Elliot, vice-president HP Marketing Communications. ‘We kunnen ons nu volledig gaan richten op het ontwikkelen en lanceren van onze eerste grote merk- en advertentiecampagne later dit jaar.’

Tot de fusie was Foote, Cone & Belding (FCB) Worldwide het reclamebureau voor Compaq. Compaq in Nederland laat weten terug te kijken op een ‘zeer prettige samenwerking met de Nederlandse vestiging FCB BK&P.’

Het nieuwe HP heeft over 2001 een gecombineerde omzet van circa 81,7 miljard dollar behaald en is vertegenwoordigd in meer dan 160 landen. In Nederland bedroeg de omzet circa 2,18 miljard euro en heeft HP 10 vestigingen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie