Imagocampagne voor jonge Antillianen

Gregory Elias, directeur van Mees Pierson op Curaçao, plaatste zaterdag paginagrote advertenties in De Telegraaf en in een reeks regionale dagbladen om Antilliaanse jongeren op een positieve manier naar voren te brengen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na de hausse van negatieve publiciteit over Antilliaanse jongeren is het volgens bankier Elias tijd om te laten zien dat er ook veel positiefs valt te melden over deze groep Nederlanders. De advertentie heeft als onderschrift 'Antilliaanse jongeren mogen er zijn'. ‘Wij, Antilliaanse jongeren, balen ervan dat onze prestaties overschaduwd worden door ontoelaatbaar gedrag van
een klein deel van onze landgenoten', aldus de begeleidende tekst. ‘De meeste Antilliaanse jongeren werken wél op een goede manier aan hun toekomst. Zo zijn er in Nederland meer dan tienduizend Antillianen werkzaam in de gezondheidssector.’

De imagocampagne is volgens Elias een privé-actie, waar zijn werkgever niets mee te maken heeft. De Antilliaanse stichting Bon Intention (goede bedoeling) draait op voor de kosten. Die bedragen tienduizenden euro's (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie