Initiative nieuwe mediabureau Harman

De samenwerking is uitvloeisel van een internationale pitch waarbij IPG Mediabrands werd gekozen als nieuwe mediapartner.

In Nederland is Initiative geselecteerd als bureau. De samenwerking omvat een breed palet aan mediadiensten zoals strategie, insights, branded content en de planning & inkoop van alle media.

Harman ontwerpt en produceert consumentenaudioproducten en systemen voor de automobiel- en muziekindustrie. Het heeft 19 premium merken waaronder JBL, AKG, Harman Kardon, Mark Levinson en Revel. Het bedrijf heeft 28.000 werknemers in Amerika, Europa en Azië. De omzet in 2015 bedroeg 6,5 miljard dollar.

Marketeer Robert Jan van Dormael van Harman: &;We waren op zoek naar een innovatief, data-driven mediabureau dat goed aansluit bij onze eigen cultuur. Initiative brengt een goede balans tussen nieuwe, innovatieve media en traditionele planning en buying om onze business optimaal te ondersteunen. De brand-centric aanpak en ervaring met programmatic buying zullen ook bijdragen aan een effectieve inzet van onze media budgetten.&;

Léonie Koning, managing director Initiative: &;We zien enorme groeikansen voor de producten van Harman en willen graag onze bijdrage leveren aan de groeiambities in de Nederlandse markt.&;

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie