Premium

'Joint venture digitale merken TMG en Botmans Emesa’

De niet-titel gerelateerde merken van het Telegraaf-concern worden samengevoegd met het e-commercebedrijf.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Telegraaf Media Groep en Dasym van aandeelhouder Frank Botman werken aan een digitale joint-venture, zoals bronnen binnen het concern in november aan Adformatie. Botman (foto) – die met Dasym een belang van 22 procent heeft in TMG – heeft het initiatief genomen om een nieuw, losstaand digitaal bedrijf op te zetten.
Botman is niet zo’n voorstander van het uitbreiden van de printtak bij TMG. Hij wil dat het bedrijf zich volledig richt op vlaggenschip De Telegraaf en daaromheen online merken gaat bouwen en e-commerceactiviteiten gaat opzetten.

De contouren van hoe dat digitale bedrijf eruit moet zien, worden nu zichtbaarder. TMG-merken als Botenverkoop, Gaspedaal, Jaap, Speurders en Relatieplanet moeten samengaan met de merken van Emesa.

Investeringsvehikel Dasym kocht in 2012 Emesa, de grootste online aanbieder van reizen en vrijetijdsproducten met merken als VakantieVeilingen.nl, ActievandeDag.nl, InpakkenenWegwezen.nl en veilingsite Aladoo. Die sites zijn samen goed voor meer dan 100 miljoen bezoekers per jaar.

Opmerkelijk is dat de door de or afgewezen nieuwe commercieel directeur TMG Landelijke Media, Roland van Kampen, als adviseur werkt in deze .

TMG-woordvoerster Jacqueline Hekkers meldt dat er geen sprake is van een dergelijke joint venture en dat het hier om ‘een oud plan’ gaat.

Advertentie
advertisement
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie