Kabelbedrijven samen in Voetbalkanaal

De kabelbedrijven UPC Nederland, Essent Kabelcom, Casema en CAIW brengen voetbal in stelling om meer Nederlanders te verleiden tot een abonnement op digitale televisie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ze hebben daartoe een overeenkomst gesloten met het Voetbalkanaal dat, net als UPC Nederland, tot UnitedGlobalCom (UGC) behoort. Op het Voetbalkanaal zijn onder meer wedstrijden uit de Engelse Premier League en de UEFA Champions League te zien.

Voetbal vormt een belangrijke troefkaart voor de vier kabelbedrijven. Samen hebben ze ruim 100.000 klanten, die zijn geabonneerd op een betaalkanaal met digitale radio en televisie. Het digitale signaal levert beeld en geluid op dvd-kwaliteit.
De kabelaars zouden graag zien dat het aantal abonnees van digitale tv sneller toeneemt dan nu het geval is. Ze verwachten dat het Voetbalkanaal daarin verandering kan brengen.
UPC Nederland stond aan de wieg van het Voetbalkanaal. Vorig jaar wist het kabelbedrijf de
uitzendrechten voor de voetbalwedstrijden van de UEFA Champions League te bemachtigen. Vervolgens werden die uitzendrechten in een apart bedrijf (United Football) ondergebracht en onder de naam Voetbalkanaal in de markt gezet.
Bij UPC Nederland zit het Voetbalkanaal tot eind augustus in het standaardpakket 14,95 euro. ‘Daarna betalen klanten 10 euro extra voor het Voetbalkanaal', meldt een woordvoerder (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie