Laurus zet merkenombouw door

Het Laurus-concern (Konmar, Super de Boer en Edah) heeft het groene licht gegeven voor de ombouw van Edah-supers naar de prijsvechtersformule Edah Lekker en Laag. Voor het einde van dit jaar ondergaan de eerste 40 tot 50 filialen een metamorfose.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Als de ondernemingsraad akkoord gaat, volgt in september de aftrap, meldt het Algemeen Dagblad. Edah telt momenteel 287 supermarkten, waarvan er 58 in handen zijn van zelfstandige ondernemers. Met hen vindt nog overleg plaats over de ombouw Lekker en Laag.

De nieuwe formule bindt de strijd aan met goedkope prijsstunters als Dirk van den Broek, Bas van der Heijden, Aldi, Lidl, Jumbo en Nettorama. Centraal in de nieuwe aanpak staat dat de laagste prijs wordt gegarandeerd in de omgeving.

Het belangrijkste verschil met de oude winkels is een groter aanbod van eigen merk. Ook staan de zwaarste boodschappen, als frisdranken en kratjes bier, bij de ingang en de kwetsbare lichtere artikelen achterin. Kwetsbare artikelen lopen zo niet de kans ´geplet´ te worden onder zware boodschappen.

Met de investering is een bedrag gemoeid van vele miljoenen euro's. Hoeveel precies wil Laurus niet kwijt. Dat geld wordt niet in één klap uitgegeven, maar uitgesmeerd over een langere periode om de winkels drastisch onder handen te nemen en in de nieuwe rood/oranje huiskleuren te hullen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie