Marketingbureaus werken samen op allochtonenmarkt

Foquz Etnomarketing in Nieuwegein en Vuyk Marketing Consultancy in Capelle aan de IJssel gaan op de levensmiddelenmarkt samenwerken om allochtonen beter van dienst te kunnen zijn.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Fabrikanten en retailers krijgen door de samenwerkende marketingbureaus een beter inzicht in het consumptiegedrag van allochtonen, waarop kan worden ingespeeld met onder meer assortimentssamenstellingen en lokale schappenplannen.Om een helder beeld van de markt te krijgen zet Foquz Etnomarketing zijn Huishoudpanel Allochtonen in, waarin zeshonderd gezinnen hun consumptiegedrag bijhouden. De panelresultaten kunnen vervolgens door Vuyk worden vertaald in lokale marketingplannen en catergorymanagement/ECR.

Nederland telt 1,8 miljoen allochtonen, samen goed voor een jaarlijkse koopkracht van 12,5 miljard euro.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie