McDonald’s heft scheiding tussen merk en reputatie op

McDonald’s bracht marketing én communicatie onder bij één directeur, voormalige directieleden trokken hun conclusies.

Begin deze maand kondigde McDonald’s aan dat Erwin Dito is als directeur marketing, communicatie en consumer Insights. Daarmee kiest McDonald’s er uitdrukkelijk voor om de eindverantwoordelijkheid voor marketing (branding) en communicatie (reputatie) onder te brengen bij één functionaris.

Voorheen waren dat gescheiden verantwoordelijkheden. René Jaspers (directeur marketing) en Debbie de Wagenaar (directeur corporate communications & public affairs) rapporteerden ieder aan de toenmalige managing director Jo Sempels. (Sempels werd in juli opgevolgd door Manu Steijaert).

 

‘Wisselwerking tussen business en reputatie is zeer groot.’

 

Eunice Koekkoek, woordvoerster bij McDonald’s, zegt dat de reden van besluit van de directie om de organisatie van McDonald’s Nederland anders in te richten, ligt in de veranderende omstandigheden in de markt in combinatie met de beweging die het bedrijf maakt. Koekkoek zegt: ‘Het merk en het bedrijf dragen dezelfde naam, daarmee is de wisselwerking tussen business en reputatie zeer groot. Het is van groot belang om hier de juiste balans in te vinden. Daarom zijn de disciplines marketing én communicatie onder de verantwoordelijkheid gebracht bij één directeur.

McDonald’s laat weten dat bovenstaande aanleiding is geweest voor de voormalige directieleden marketing (Jaspers) en communicatie (De Wagenaar) om hun carrière elders voort te zetten.

De eerstelijns woordvoering bij McDonald’s Nederland is in handen van Eunice Koekkoek, manager corporate communicatie. Zij rapporteert Erwin Dito.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie