Premium

MediaBookers.nl komt met Booking.com voor mediaplaatsingen

MediaBookers.nl wil de advertentiemarkt inzichtelijk – en boekbaar maken voor uitgevers, grote en kleine adverteerders.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het vandaag gelanceerde initiatief komt van Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek, de oprichters en eigenaren van Abovo Media. Zij zeggen: ‘In het huidige medialandschap digitaliseert alles, behalve het proces rondom datgene wat de media overeind houden: advertenties. is daar het antwoord op.’

Met MediaBookers kunnen media op basis van onder andere postcode, budget en specifieke doelgroepen geselecteerd. Voor de beginnende of weinig frequente adverteerder is een stappenplan opgesteld om dit proces zo eenvoudig mogelijk te houden. Voor de meer frequente adverteerder is een uitgebreid backoffice platform beschikbaar en diverse tools om het proces van media-inkoop snel, efficiënt en overzichtelijk te laten verlopen. Na het reserveren van de plaatsing kan worden afgerekend met iDeal, creditcard of overboeking.

Het basisaccount van MediaBookers (gratis) biedt toegang tot de database van ruim 7700 mediatitels die te doorzoeken en te vergelijken zijn. Daarbij wordt toegang gegeven tot alle media, gegevens en tariefkaarten. Voor de meer ervaren adverteerder is er een Premium-account beschikbaar (149 euro per maand): een abonnement met uitgebreidere mogelijkheden, zoals de doelgroepengegevens van NOM en NOA.

Voor uitgevers is het mogelijk om MediaBookers te integreren als White Label-verkoopkanaal op de eigen website.

In het persbericht van Mediabookers.nl staat dat het doorzoeken boeken van advertenties ‘vanaf vandaag’ mogelijk is. Dat impliceert dat een dergelijk initiatief nog niet bestond. Maar twee jaar geleden werd opgericht: ‘Een online mediawinkel die een compleet aanbod aan advertentieruimte biedt in dagbladen, tijdschriften, huis-aan-huisbladen en op radio, abri’s en billboards.’ Dave Vorstenbosch, directeur bij KlapperCompany, vindt het goed dat er naast Mediaklapper meerdere initiatieven bijkomen, maar hij is wel verbaasd dat MediaBookers.nl de eerste zegt te zijn. Vorstenbosch: ‘Toen we twee jaar geleden live gingen was het nog een sprong in het diepe, maar na twee jaar zien we dat steeds meer exploitanten en adverteerders de snelheid en transparantie die we bieden weten te vinden en weten te waarderen.’ Vorstenbosch zegt dat de formule van Mediaklapper eenvoudig en transparant is: ‘Iedere adverteerder betaalt dezelfde prijs voor hetzelfde product en dit kan nu gemakkelijk online.’

Kees Verbeek van MediaBookers.nl zegt in reactie aan Adformatie dat de twee verschillende portals eigenlijk niet met elkaar zijn te vergelijken. Het basisidee – zoeken en boeken van advertentieruimte – is weliswaar hetzelfde, maar MediaBookers.nl is volgens hem veel uitgebreider. ‘Bij Mediaklapper is het assortiment veel kleiner. Er zitten bij ons veel meer titels in, media zijn onderling met elkaar te vergelijken en bij een buitenreclamecampagne kan je precies de vlakken die je wil op een kaart selecteren.’

Mediaklapper meldt dat het de functionaliteit van het platform de komende tijd verder gaat perfectioneren, in samenwerking met de belangrijkste mediaexploitanten. Vorstenbosch: ‘Niet alleen wordt het aantal en soort mediatitels steeds verder uitgebreid, ook komen er nieuwe, handige features bij die het gebruiksgemak verhogen.’

Meer uitgebreide verslaggeving over MediaBookers.nl in Adformatie (verschijningsdatum 30 juni a.s.)

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie