Nivea komt met een combinatie van ‘Like a girl’ en ‘Real beauty’, maar dan light

Het verzorgingsmerk zegt in een nieuwe campagne dat vrouwen invloed hebben op hun gemoedstoestand.

Zo stellig als de zelfbewustzijncampagnes van Procter-merk Always (‘Like a girl’) en Unilever-merk Dove (‘Real Beauty’) is de nieuwe campagne van Nivea niet, maar dat ‘Keep Your Head Up' schatplichtig is aan voornoemde care brands leidt geen twijfel. Nivea moedigt vrouwen aan om hun houding te verbeteren door rechtop te staan. Nivea: ‘Als je namelijk rechter gaat staan, voel je je ook beter in je vel.’ Dit is de sfeer die Nivea neerzet (‘Dus borst vooruit, kin omhoog, kijk de wereld recht in de ogen, en laat de wereld naar jou kijken.’)

Nivea claimt dat de campagne vrouwen op verschillende wijzen leert hoe zij zich beter in hun vel kunnen voelen. De ‘aanmoediging’ van vrouwen begint dus met bovenstaande film. Nivea zegt: ‘Met een online campagne wordt het mantra “kin omhoog, borst vooruit, kijk de wereld in de ogen en laat de wereld maar naar jou kijken” verder verdiept. Elk middel in de campagne moedigt vrouwen aan en geeft hen ook direct concrete tips.’

Credits
Klant: NIVEA (Beiersdorf)
Verantwoordelijk bij klant: Nikki Seelen, Marieke Felix, Sophie Plender-Janse, Ivo Wesemann
Bureau: FCB Amsterdam
Concept: Viet Ta Trong, Rolf Bais
ECD: Massimo van der Plas
Strategie: Viet Ta Trong, Rolf Bais
Account: Benno van der Helm, Netteke Bak
Productiebedrijf: New Amsterdam Film Company
Director: Jacobien van Hellemond
D.O.P: Douwe Hennink
Edit: Amber Hooijmans
Grading: Remi Lindenhovius
Productie: Laura Hannewijk
Post-productie: Hectic
Mediabureau: MEC

Advertentie