Nog geen gedragscode sms-diensten

De Opta is het niet helemaal eens met de sms-gedragscode zoals de telefoonbedrijven die nu willen invoeren. Dat heeft de toezichthouder van de telecomsector dinsdag gemeld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eind april moet een definitieve gedragscode klaar zijn. De Opta, de Consumentenbond, Stichting de Ombudsman en de vijf aanbieders van mobiele telefonie spraken dinsdag voor de tweede keer over de problemen met sms-diensten. De diensten zijn meestal erg onduidelijk. Zo is vaak niet bekend hoe een consument zich kan afmelden voor de vaak dure diensten, zoals een horoscoop of nieuwsdiensten via de mobiele telefoon.

De Opta wil dat de consument vóór het ingaan van een sms-abonnement duidelijk weet hoeveel sms-berichten hij krijgt, wat het kost en hoe hij zich kan afmelden. Daarover hebben de vijf aanbieders (KPN, Vodafone, T-Mobile, O2 en Dutchtone) onderling nog geen overeenstemming bereikt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie