Noodgedwongen korter werken

Om ontslagen te voorkomen, heeft PR-bureau Wilson McHenry een vierdaagse werkweek ingevoerd en ieders salaris met 20 procent gereduceerd. Doel was in deze economisch minder rooskleurige tijd het team toch bij elkaar te houden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Veel niet-florerende bedrijven hebben dergelijke ingrepen gepleegd. Maar het is voor het eerst dat een technisch georiënteerd PR-bureau hiertoe overgaat. Met klanten zijn afspraken gemaakt over de verkorte

werktijden. En de werknemers hebben toestemming gekregen erbij te klussen, zolang er maar geen concurrerende werkzaamheden worden opgepakt.

Wilson McHenry is overigens een van de beste onafhankelijke bedrijven in Silicon Valley. Maar zoals alle technisch specialisten lijdt het bedrijf onder de dalende investeringen in bijvoorbeeld de IT-sector.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie