Nu ook split screen advertising

IP introduceerde afgelopen weekend split screen advertising, een nieuwe vorm van tv-reclame. Split screen verweeft de commercial met de look & feel van het programma of de zender. De commercial neemt dan tweederde van het scherm in, terwijl de aftiteling van het programma nog doorloopt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De adverteerder onderscheidt zich door een programma of tijdvak te claimen, zegt IP. De aparte positie en vormgeving dient voor een hogere attentiewaarde te zorgen. IP is de enige tv-exploitant met split screen in Nederland en biedt haar nieuwe product op beperkte schaal aan, om de exclusieve waarde te behouden. Opel is de eerste adverteerder die van deze reclamevorm gebruik maakte, als onderdeel van de introductiecampagne voor de nieuwe Astra.
Bij split screen advertising is de tv-commercial onderdeel van de vormgeving van een programma. Het combineert de commercial bijvoorbeeld met de afsluiting van het voorgaande programma of geeft extra informatie inhakend op het thema van het programma. Hierbij vult de commercial circa driekwart van het scherm.
Esther Roodklif, Advertising Manager Opel Nederland vertelt: ‘De introductie van deze nieuwe methode van adverteren komt voor ons op een uitstekend moment. Vooral het onderscheidende design, het vernieuwende karakter en het verrassingseffect spreken ons zeer aan. Het sluit naadloos aan op onze laatste aanwinst, de nieuwe Opel Astra. Aansprekend design en innovatie staan bij de introductie van de Astra namelijk zeer hoog in het vaandel. En natuurlijk behoort bij de belangrijkste productintroductie van het jaar ook een verrassende introductiecampagne.’

Michel van der Voort, directeur Marketing & Operations van IP: ‘Split screen advertising heeft in Duitsland al zijn succes bewezen, waar inmiddels verschillende vormen worden uitgezonden. Uit onderzoek blijkt dat de kijkers het waarderen. Met Split screen hebben we een uniek product in handen, dat ons van de concurrentie onderscheidt. Omdat RTL 4 en RTL 5 onder Luxemburgse wetgeving vallen, hebben wij als enige Nederlandse exploitant de mogelijkheid om deze nieuwe reclamevorm aan te bieden. Split screen is een goed voorbeeld van ons continu streven naar innovatie van het gebruik van TV- en radioreclame.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie