NVM start nieuwe voorlichtingscampagne op tv

Vanaf 1 oktober zendt de NVM een nieuwe tv-commercial uit die erop gericht is consumenten bewust te maken van de voordelen van een aankopend NVM-makelaar. De commercial is onderdeel van de nieuwe voorlichtingscampagne ‘Neem je eigen NVM makelaar mee’.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De aankopend NVM-makelaar is deskundig en vakkundig. Hij is een objectieve en onafhankelijke autoriteit die zijn kopende cliënt de grootst mogelijke zekerheid biedt. Met een NVM makelaar aan zijn zijde kan een koper een gesprek op gelijk niveau voeren met de verkopende partij. Van een kennisachterstand is immers geen sprake meer, zodra een koper een NVM-makelaar inschakelt. Dit is de rode draad van de tv-commercial over de aankopende dienstverlening van de NVM-makelaar.

De tv-commercial is vanaf 1 oktober zeer frequent te zien op de grote zenders. In november wordt deze in een lagere frequentie vertoond. In de tweede en derde week van januari 2003 hervat de NVM de uitzendingen.

De centrale boodschap Neem je eigen NVM makelaar mee wordt in de campagne ondersteund door een aantal steeds terugkerende argumenten die onderschrijven waarom consumenten er verstandig aan doen een aankopend makelaar in te schakelen.

Naast televisie maakt de NVM gebruik van radio, outdoor en print (woonbladen) om de nieuwe campagne bekendheid te geven bij een breed publiek. De campagne loopt vanaf 1 oktober t/m eind januari 2003. Daarna zal de NVM bekijken in welke vorm de campagne in 2003 wordt voortgezet.

De NVM zendt drie verschillende radiocommercials uit die elk op verschillende wijze de voordelen van een aankopend makelaar communiceren. De commercial wordt frequent uitgezonden op zenders met een groot bereik zoals Radio 2, Sky Radio, Radio 10 FM, Noordzee FM en ORN (verzameling van regionale omroepen). De radiocampagne start 8 oktober, een week na de start van de tv-campagne.

Tijdens de voorlichtingscampagne op radio en tv lopen de printadvertenties in de woonbladen door (vanaf 13 september t/m 19 december 2002). Afwisselend worden vier verschillende advertenties vertoond. Drie daarvan spelen in op de traditionele manier van het zoeken naar een huis, terwijl de vierde juist aanhaakt bij de nieuwe zoekwijze met behulp van internet op funda. Naast deze sfeerbepalende campagnebeelden is er ook gekozen voorde afbeelding van een NVM-sleutel die symbool staat voor een succesvolle aankoop. Deze sleutel komt tevens terug op regionaal niveau, zodat consumenten de aankopend NVM makelaar herkennen aan de NVM-sleutel.

Om de consument ook buitenshuis te kunnen bereiken, is de outdoorcampagne in de eerste week van november in vrijwel heel Nederland te zien. Om zoveel mogelijk consumenten te bereiken, kiest de NVM voor abris(bushokjes) en vitrines. Deze treft men aan in de stads- en winkelcentra, aanrijdroutes naar woonwijken en bushaltes.

Op funda.nl zal vanaf 23 september en webvertising campagne worden gestart. Door middel van een topbanner (banner aan de bovenkant van de internetpagina), skyscraper (banner aan de zijkant van de internetpagina) en een animated button (bewegende button) wordt elke bezoeker gewezen op de voordelen van de aankopend makelaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie