Omzet supermarkten stijgt 5,4 procent

De totale omzet van supermarkten steeg in 2002 met 5,4 procent (van 22,85 miljard euro in 2001 naar 24,08 miljard), blijkt uit cijfers van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een huishouden besteedde in 2002 gemiddeld 66 euro per week aan dagelijkse boodschappen en ging daarvoor zo’n drie keer per week naar de supermarkt. Nederlanders vinden supermarkten goed inspelen op hun wensen, blijkt uit het nationale consumentenonderzoek ‘ConsumentenTrends 2003’.

Wel heeft de consument extra wensen, zoals snelkassa’s, extra geld pinnen bij de kassa, goede verkeersmogelijkheden, klantentoiletten en geldautomaten. Ook wil de Nederlander dat supermarkten hun assortiment extra uitbreiden. Genoemd worden geneesmiddelen, kaart- en ticketverkoop, slijterij, totoservice en kantoorartikelen. De consument verwacht van de supermarktbranche dat deze het voortouw neemt in kwesties als voedselveiligheid, milieu en dierenwelzijn.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie