Radio 538 richt zich naar Stiva-regels

Radio 538 kan het uitzenden van reclame voor alcoholhoudende dranken hervatten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens de aangescherpte regels van Stiva is een jongerenstationeen zender waarvan meer dan 25 pct van het publiek jonger is dan 18 jaar. Inde laatste meting is nog maar 16 pct van de Radio 538-luisteraars jonger dan18 jaar.

In programma’s waarbij meer dan 25 pct van de luisteraars minderjarig is,zullen nog wel alcoholcommercials worden geweerd conform artikel 16 van deReclamecode voor Alcoholhoudende Dranken. Commercieel directeur NicoKreuning van Radio 538: “Wij denken dat wij met inachtneming van debeperkingen ten aanzien van de bovengenoemde jongerenprogramma’s, weer veelvoor de alcholhoudende drankenbranche kunnen betekenen.”

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie