Samsung wil imago verbeteren met ‘Crèche-test’

Het bedrijf benadrukt ‘grondige kwaliteitscheck’ na debacle met ontploffende telefoons

Samsung Nederland en reclamebureau Cheil Amsterdam laten in een nieuwe campagne zien dat de smartphones uitvoerig getest worden. Het bureau verplaatst de laatste test van de fabriek naar een kinderdagverblijf in Amsterdam, waar de peuters met de telefoons aan de haal gaan met water, zand, verf en driewielers. Een echte ‘crèchetest’ dus.

Imagoschade

Samsung wil met de campagne benadrukken dat telefoons uitvoerig getest worden voordat ze de fabriek uit komen. Het bedrijf liep vorig jaar imagoschade op, toen de Galaxy Note 7 brand- en explosiegevaarlijk .

Annemiek den Uil, creative director bij Cheil: ‘Samsung Nederland vroeg ons een geloofwaardige, herkenbare film te maken die aansluit op de boodschap van de internationale kwaliteitscheck-campagne, maar dan met iets meer emotie. Zo kwamen we op de Crèche-Test. Iedere ouder herkent de angst dat je kind er met je telefoon vandoor gaat. Dat maakt de meedogenloze dreumesen grappig, innemend én effectieve boodschappers.’

Credits:

Concept: Annemiek den Uil, Ton van Jole, André Dammers, Joris van Elk
Agency Producer: Pirke Bergsma
Account: Janita Veenstra
Director: Kay Lindhout 
Producer: Marius van de Weerd
DoP: Myrthe Mosterman       
Prod. Mij.: Czar jr
Offline editor: Mieneke Kramer
Grading/Online: De Grot
Sound: Nick Smith/Stainless Sound
Samsung NL: Roos Bulder, Naomi de Jonge, Gerben van Walt Meijer

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie