Slimme truc Sony?

In oktober kwam het corporate marketing team van Sony met een service die VIPs in de gelegenheid brengt nieuwe producten te kopen voordat ze op de gewone markt komen. Sony ontkent dat deze service, die de naam ‘Cierge’ draagt, bedoelt is als een middel om dergelijke spullen te hypen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Alleen genodigden mogen meedoen aan Cierge. Volgens een verhaal in de roddelrubriek van de New York Post heeft Sony reeds mensen als Michael Jackson, Barbra Streisand en Destiny’s Child genoemd als leden. Het elektronica bedrijf wilde echter geen andere namen noemen van beroemdheden die zij nog van plan zijn op de lijst te zetten. Rick Clancy van de afdeling corporate communicatie van Sony, zegt dat het doel van Cierge is ‘om direct Sony fans te bereiken die de middelen en de interesse hebben om in een vroeg stadium de nieuwste producten te proberen’. Wel voegde hij nog toe dat Sony het uiteraard zeer waardeert als deze leden vervolgens de producten en diensten aanprijzen. Een slimme zet, want een beroemdheid als officiële woordvoerder kost miljoenen. Sony zou dus een enorme pr coup plegen als het zou lukken de VIPs uit zichzelf de producten te laten pluggen. (Bron: PR Week)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie