De reden voor het verval: In Westerse landen werken de meeste mensen in de service-industrie, en zij stoppen op hun beurt een groot deel van hun inkomen in diezelfde industrie. Ieder jaar stijgen de lonen, sterker dan de prijzen die men wenst te betalen voor goederen en services. De kosten van deze producten en diensten bestaan voor een groot deel uit loonkosten. Dus ieder jaar dat de lonen stijgen, wordt de winst van deze producten en diensten minder. Directies moeten noodgedwongen hun aantallen werknemers verminderen, om nog tot enige winst te komen. En daar gaat de kwaliteit van je service: meer rijen voor de kassa en een chagrijnige baliemedewerker.
Het echte probleem van de servicemerken is echter hun marketing: men belooft nog steeds te vaak een goede klantenservice, terwijl hun werknemers steeds maar weer die belofte moeten breken. Resultaat: een zwak merk.. Sylvester’s boodschap: ‘Stop daarmee. Beloof alleen datgene dat je waar kunt maken, of beloof helemaal niets Hij somt een aantal handvatten op:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!