Premium

Unox verbindt naam aan Sinterklaasboeken bij Jumbo en C1000

'De Pieten in het boek zien er door de verschillende illustrators divers uit, maar zijn altijd duidelijk herkenbaar als het bekende, trouwe hulpje van Sinterklaas.'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Unox brengt vanaf dit jaar de elfde editie van de Sinterklaasboeken uit. Hiermee neemt het Unilever-merk het eigendom van de Sinterklaasboeken over van Douwe Egberts, dat de afgelopen tijd het merk aan de Goedheiligman verbond. De boeken worden verspreid bij Jumbo Supermarkten en C1000. De drie nieuwe Sinterklaasboeken van Unox liggen vanaf 5 november 2014 in 650 winkels.

Het Sinterklaasboek wordt al tien jaar uitgegeven. In die tijd verschenen dertig nieuwe boeken in een jaarlijkse oplage van meer dan een half miljoen. De productie van de Sinterklaasboeken ligt in handen van Blue in Green, een creatief productiebedrijf dat als doel heeft om natuurlijke linken te bouwen tussen cultuur en commercie. Unilever meldt dat de Sinterklaasboeken &;de meest gelezen boeken in Nederland&; zijn.

De Sinterklaasboeken worden geïllustreerd door prijswinnende tekenaars en geschreven door gerenommeerde schrijvers, maar ook bekende Nederlanders. Bekende namen die de afgelopen jaren in de pen klommen waren onder andere Carry Slee, Kim van Kooten, Paul van Loon, Herman van Veen, Paul de Leeuw, Susan Smit, Youp van ’t Hek, Martine Bijl en Carice van Houten. Vorig jaar, ter ere van het tienjarig jubileum, verleenden Ivo Niehe, Najib Amhali en H.K.H Prinses Laurentien van Oranje hun medewerking aan het Sinterklaasboek. Wie de drie bekende schrijvers en tekenaars voor de komende editie zijn, wordt in september bekend gemaakt.

Aleks Fiege, de Marketing Directeur van Unox, zegt het een eer te vinden dat de merknaam Unox nu &;aan deze bijzondere reeks&; verbonden mag worden. Adformatie legde hem een aantal vragen voor.

Hoe lang duurt de samenwerking?
&;De intentie vanuit Unilever is om deze samenwerking tussen Unox en de Sinterklaasboeken voor een lange termijn aan te gaan. In onze ogen is dit de perfecte manier om gezinnen in Nederland middels een toegevoegde-waarde-activatie op de winkelvloeren van Jumbo Supermarkten en C1000 in contact te brengen met Unilever-producten.&;

Hoe is de samenwerking tot stand gekomen?
&;De samenwerking is tot stand gekomen, doordat Douwe Egberts wegviel als partner voor dit project. Unilever is in contact gekomen met de ontwikkelaar van de Sinterklaasboeken en was direct enthousiast om dit project, bij voorkeur samen met de bestaande retailpartner Jumbo Group Holding, op te gaan pakken en uit te voeren.&;

Een eerder boek in de serie:

Waarom past Unox zo goed bij het sinterklaasfeest?
&;Unox staat voor warme Hollandse momenten samen. De mooie typisch Hollandse Sinterklaas-traditie houden wij graag in stand. Van ouders die mooie Sinterklaasverhalen vertellen aan hun kinderen worden wij bij Unox helemaal warm. De drie boeken bevatten mooie verhalen en prachtige illustraties zodat kinderen in de weken voorafgaand aan het Sinterklaasfeest al kunnen genieten van dit mooie feest.&;

Komt Zwarte Piet in het boek voor?
&;In de boeken komen verschillende Pieten voor die allerlei spannende avonturen beleven, samen met Sinterklaas. De Pieten zien er door de verschillende illustrators divers uit, maar zijn altijd duidelijk herkenbaar als het bekende, trouwe hulpje van Sinterklaas. Ze zijn van licht- tot donkerbruin en ook rood, paars en groen en blauw.&;

Hoe gaat Unilever om met eventuele commotie rond het kennelijk gevoelige pietenonderwerp?
&;Het Sinterklaasfeest en de gebruiken die daarbij horen, zijn een Oerhollandse traditie en daarmee een onderdeel van onze cultuur. We volgen vanzelfsprekend de discussie over de invulling van het Sinterklaasfeest, maar we kijken vooral uit naar veel mooie voorleesmomenten in de laatste maanden van dit jaar.&;

Advertentie
advertisement
premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie