VPRA komt met keurmerk voor PR-bureaus

De VPRA, brancheorganisatie voor PR en communicatieadviesbureaus, heeft een kwaliteitsprogramma ontworpen dat moet leiden tot de certificering van haar leden. De brancheorganisatie is daartoe een sa-menwerking aangegaan met de internationale certificatie-instelling DNV Certification voor het beoordelen van de PR-bureaus aan de hand van een branchespecifieke kwaliteitsnorm, de zogeheten VPRA Bureau Management Norm.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De Bureau Management Norm is mede gebaseerd op normen van vooraanstaande zusterverenigingen, zoals de PRCA in het Verenigd Koninkrijk. De bedoeling van de norm is de kwaliteit van de dienstverlening van VPRA-bureaus op een hoog professioneel niveau te brengen en te houden. Daarmee zal de Bureau Management Norm in de PR- en communicatiebranche op termijn het kaf van het koren gaan scheiden.

De norm stel eisen aan de elementen van een kwaliteitssysteem zoals een businessplan, financiële systemen, klanttevredenheid, opleidingen en kwaliteit van de dienstverlening. Per element dient een PR-bureau tijdens de audit van DNV een minimale score te behalen wil het gecertificeerd worden.

Indien een VPRA-bureau de audit succesvol doorloopt, ontvangt het van de brancheorganisatie een certificaat met een geldigheid van twee jaar. Na twee jaar wordt het bureau opnieuw door DNV beoordeeld. In-middels zijn vier middelgrote adviesbureaus met de interne voorbereidingen voor een audit gestart.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie