VS: “Groeiende negatieve reclameperceptie

De reclame-effectiviteit staat onder druk, omdat consumenten een groeiende negatieve perceptie hebben van reclame en marketing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit is de uitkomst van Amerikaans reclameonderzoek van Yankelovich Partners. De resultaten werden gepresenteerd op de conferentie van de American Association of Advertising Agencies die momenteel in Miami bezig is. Het is steeds lastiger consumenten te bereiken met traditionele reclame. Daarnaast wordt meer reclame genegeerd, met behulp van bijvoorbeeld de TiVo of pop-up blockers op internet.

J. Walker Smith, baas van onderzoeker Yankelovich, lichtte toe dat consumenten steeds meer problemen hebben met advertising, terwijl de branche juist steeds meer manieren probeert te vinden om contact te krijgen met die consument. Volgens Smith hebben de mensen een haat-liefdeverhouding met reclame. ‘Maar een nog grotere groep zegt bezorgd te zijn, met name omdat ze overspoeld worden door reclame. Uit het onderzoek blijkt dat consumenten daardoor juist producten mijden.

De resultaten van het onderzoek stonden gisteren in de New York Times. Eerder liet marketingbaas Jim Stengel van Procter & Gamble al weten dat adverteerders niet moeten focussen op de tv-spot van 30 seconden en reclame creëren die kijkers willen zien. Stengel zei dat er geen mentaliteitsverandering is in de reclame-industrie (Brandrepublic)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie