Wehkamp stopt met tv-programma

Wehkamp stopt na 1 juli met het tv-programma Wehkamp Welkom.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Na anderhalf jaar uitzending van het programma op SBS6 vindt het postorderbedrijf zijn belangrijkste marketingdoelstelling heeft bereikt, namelijk een voorrangspositie in het hoofd en het hart van de Nederlandse consument te veroveren.
Ondanks de lage kijkcijfers tijdens de uitzendingen overdag stelt Wehkamp dat het meer een "gezicht” heeft gekregen en dat merk en imago zijn verbeterd.
Daarnaast is gebleken dat het productaanbod van Wehkamp, de prijs-kwaliteitverhouding, het gemak van winkelen op afstand en de Wehkamp-dienstverlening in het bijzonder de laatste anderhalf jaar aanmerkelijk positiever worden beoordeeld dan voorheen.
Wehkamp stelt veel te hebben geleerd over het aanbieden van producten via tv. Er is in samenwerking met de diverse leveranciers veel kennis opgebouwd over welke producten geschikt zijn om te verkopen via televisie en over de wijze waarop de combinatie van tv en internet het beste kan functioneren.

Hoge kosten
Televisie was voor Wehkamp een nieuw verkoopkanaal om nieuwe klanten te bereiken, net zoals dat het geval is met . Televisie bleek ook een goede aanjager voor de internetsite: twee op de vijf nieuwe klanten komen inmiddels via dit kanaal binnen. Wehkamp lijkt tevreden over het programma, maar meldt daarbij ook dat met dagtelevisie een relatief kleine doelgroep wordt bereikt. Daartegenover staan de in verhouding hoge kosten van het maken en uitzenden van een eigen televisieprogramma. Wehkamp is nu toe aan een volgende fase in het communicatietraject en is van plan de investeringen vanuit het nu vrijkomende marketingbudget breder te spreiden over meer media waardoor een nog bredere en grotere doelgroep kan worden bereikt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie