Albert Heijn, Jumbo, Plus, Aldi en Lidl spelen zichzelf in de kerstkijker.
Ook Aldi, Ouwehands Dierenpark en iDeal lanceren nieuw creatief werk.
Een derde van consumenten heeft liever dat Aldi een menselijke reclamestem gebruikt in plaats van AI. Wat vinden de professionals?
Tegelijkertijd denkt de helft dat het gebruik van een AI-stem door Aldi weinig effect heeft op hoe het merk gezien wordt.
Kostenbesparing is de voornaamste reden, aldus Aldi’s nieuwe bureau Joe Public.
Ze volgt Nienke van de Streek op, die het bedrijf vorig jaar zomer verliet. Rooswinkel komt van Maandag, waar ze na een jaar vertrekt.
De pitch nam zo'n drie maanden in beslag. De samenwerking met Indie werd afgelopen zomer beëindigd.
Consumenten geven hun oordeel over de kerstcommercials van de Nederlandse supermarkten.
Plus en Jumbo zijn runner-up, Aldi en Lidl delen de laatste plaats. Ook kiest het panel een favoriet onder de niet-supers.