Nederlanders passen hun bestedingspatroon aan om minder geld uit te geven, blijkt uit de 3e meting van de Recessie Monitor.
Er wordt al maanden gespeculeerd over een recessie. Verwacht Nederland dat deze recessie daadwerkelijk plaats zal vinden?
De prijzen blijven oplopen en er wordt al maanden gespeculeerd over een recessie, maar belanden we daar ook in?
Het bedrijf neemt daarom even geen nieuwe medewerkers aan en vraagt een meer ondernemende filosofie van huidige werknemers.
In navolging van drie andere grote reclamebedrijven stelt ook Dentsu de financiƫle verwachtingen naar beneden bij.
De bedrijven nemen minder nieuw personeel aan of ontslaan medewerkers. Ze verwijzen naar 'onzekere wereldwijde economische vooruitzichten.'
Bij de eerste tekenen van economisch zwaar weer, schieten reclame-experts massaal in de recessiereflex. Niet doen, zegt Joris Gruiters.
Zichtbaar zijn en zichtbaar blijven. Normaal al wet nummer 1 in marketing maar in crisistijd helemaal een must, betoogt Erwin Wijman.
De diepte en lengte van de recessie zal afhangen van hoelang het kabinet het dagelijks leven stil moet leggen.