Na het winnen van vijf Loeki’s ligt de lat hoog voor de makers van de Staatsloterij-campagne.
De campagnes waren qua invulling te materialistisch, vindt Eurojackpot. Dept maakt daarom plaats voor TBWA\Neboko.
Ook Wieden+Kennedy en Publicis Groupe Benelux sleepten een bronzen Leeuw in de wacht.
DDB Amsterdam en TBWA\Neboko gingen ook met goud naar huis. Er zijn in totaal 32 prijzen uitgereikt.
Dit jaar hebben 92.076 Nederlanders een stem uitgebracht voor de gewilde publieksprijs.
Sinds jaren geen hoofd- maar bijrol voor een dier in de campagne. De vertelling vertrekt vanuit 'de menselijke kant', zegt Arno de Jong.
De commercial 'Fritsie' van de Staatsloterij is genomineerd voor een Ster Gouden Loeki!
Hammerfest moet Staatsloterij helpen met strategie, creatie en media-inzet voor zijn social kanalen.
Het nummer Open Hearts van de Britse zangeres Birdy en de Nederlandse band Haevn zet het Disney-achtige verhaal kracht bij.