Er is vorig jaar bruto 527 miljoen euro uitgegeven, 24 procent minder dan in 2022. Vier verklaringen op een rijtje.
Het ondertitelen van tv-commercials loont, melden zowel Ster als Ad Alliance op basis van eigen onderzoeken.
Allard Ruyl, ceo bij Talpa Media Solutions, neemt het voorzitterschap van Screenforce over van Klaas Dijkhoff.
De omzet (tv en video-platforms bij elkaar) bedroeg 460 miljoen euro, 13 procent meer dan in 2021.
De reclamebestedingen op televisie groeide met 20 procent naar 903 miljoen euro.
Omzet spotreclame zit op hoogste niveau in zes jaar, Verwachting totale groei 20 tot 25 procent in 2021.
Mogelijkheid om campagneresultaten op een van de 32 SKO analysedoelgroepen te bekijken.
Tweede helft van het jaar compenseert dramatische daling eerste deel. Bestedingen zijn netto 753 miljoen euro.
RAB en Screenforce vragen zich in een ingezonden brief af waarom marketeers niet geloven in televisie en radio.