Ondanks de nieuwe campagne 'Maak vandaag fantastisch', raakte VodafoneZiggo over heel 2023 100 duizend klanten kwijt bij vast internet.
Yummygums, Moyee Coffee en Studio Subtl promoten hun producten via augmented reality in een lege, fysieke winkel.
Nederlandse Loterij en Bol.com gingen de telecomprovider voor.
Met de opvallende campagne wil VodafoneZiggo zich beter in de kijker spelen van potentiële medewerkers.
Twee topmensen geven in dit interview uitleg over de herpositionering, waar anderhalf jaar lang in het diepste geheim aan gewerkt is.
In het vierde kwartaal van 2022 liepen 1700 klanten weg bij de provider. VodafoneZiggo: ‘Verlies is minder hevig dan vorig jaar.’
De vaste gezichten, twee buurmannen, ruimen na jaren het veld. Daar komen géén vaste characters voor terug.
Ook Fleur van Beem krijgt een nieuwe rol en wordt verantwoordelijk voor strategie, insights en digitale transformatie.
‘Als dit pinkwashing was, kwam het idee uit de koker van onze ceo, niet van de medewerkers zelf.'