VodafoneZiggo verliest opnieuw klanten met vaste internetaansluiting

In het vierde kwartaal van 2022 liepen 1700 klanten weg bij de provider. VodafoneZiggo: ‘Verlies is minder hevig dan vorig jaar.’

Telecomaanbieder VodafoneZiggo blijft particuliere klanten voor vaste tv-, telefoon- en internetaansluitingen verliezen. In de laatste drie maanden van 2022 zegden per saldo 1700 klanten hun abonnement voor deze diensten op. Dat kon het fusiebedrijf van Vodafone en Ziggo maar voor een deel goedmaken met hogere opbrengsten uit mobiele abonnementen en zakelijke pakketten, waardoor de omzet daalde.

Vanuit huis werken

VodafoneZiggo zelf wijst erop dat het verlies van klanten met vaste internetaansluitingen minder hevig is dan een jaar eerder, toen er per saldo 15.500 vertrokken. Een kortingsactie om klanten te lokken zou daarbij hebben geholpen. Internet en telefonie per smartphone leverden het bedrijf wel weer wat meer op, mede dankzij hogere prijzen en roamingopbrengsten door buitenlandse reizigers in Nederland. Het hardst groeide de zakelijke afdeling van VodafoneZiggo, die profiteerde van de blijvend grote vraag naar telecompakketten voor mensen die vanuit huis werken.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie