Laatste ronde schattenjacht EU-campagne gezonde voeding

De online schattenjacht die wordt gevoerd in het kader van de EU-campagne voor gezonde voeding gaat zijn laatste fase in. Deze schattenjacht biedt jongeren uit de 27 EU-lidstaten de kans om tot 31 december 2009 hun kennis over evenwichtige voeding en een gezonde levensstijl te testen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Via de die dit najaar is geopend onder het motto ‘Eet, drink, beweeg’, komen schoolkinderen alles over voeding te weten van de ‘smakelijke’ hoofdfiguren van de campagne (groenten, fruit en zuivel met menselijke trekjes).
Deze Smaakmakersbende loodst de deelnemers aan de schattenjacht door de 8 ronden, met telkens twee vragen. Iedereen die jonger is dan 16 kan deelnemen en meedingen naar 'gezonde' prijzen zoals een mountainbike, yoghurt- en sapmachines en een tafeltennisset.

De campagne ‘Gezonde voeding’ loopt parallel aan twee andere EU-initiatieven om kinderen evenwichtiger en gezonder te doen eten: de schoolfruitregeling en de schoolmelkregeling.

Meer dan 17 000 kinderen en hun leerkrachten hebben in België, Frankrijk, het VK, Ierland, Estland, Litouwen en Polen deelgenomen aan de spelletjes van de Smaakmakersbende tijdens de mobiele campagne.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie