Robots, AI en 'tech-savvy' personeel: dit worden de digitale thema's van 2018

Experts voorspellen digitale trends tijdens MarTech 2017

Tijdens het evenement MarTech 2017 in Utrecht kwamen marketeers, CTO’s en vele anderen samen om met elkaar te praten over de toekomst van digitale marketing. Adformatie vroeg de sprekers en bezoekers naar hun voorspellingen voor volgend jaar.

Tech-savvy werknemers gezocht
Janne Marie van Vlastuin (Bavaria) ziet uitdagingen voor merken op het gebied van personeelsbeleid. 'Een belangrijke uitdaging is het juiste personeel aantrekken. Dat zijn hoger opgeleide mensen, tech-savvy, die de vertaalslag kunnen maken van de buiten- naar de binnenwereld.' Volgens Van Vlastuin zijn deze mensen schaars en moet je als bedrijf echt je best doen om ze aan te trekken en te behouden.

'Klaar met banners'
Ernesto Spruyt (Tunga) denkt dat 'shoppable content' de trend wordt. Hiermee bedoelt hij dat relevante artikelen, foto's of video's direct verbonden zijn met producten van online verkopers. Bekijk hier een aantal mooie voorbeelden. Spruyt: 'Consumenten zijn klaar met bannering en andere reclame op websites. Dus wat je zult zien is dat je veel makkelijker ter plekke transacties kunt doen.'

Verder denken marketeers dat 2018 het jaar wordt van chatbots en kunstmatige intelligentie. Hoewel er nog talloze voorbeelden zijn van 'domme' chatbots, ontwikkelt de techniek razendsnel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie