Overslaan en naar de inhoud gaan

Main navigation

  • Events
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Partners
  • Nieuwsbrief
Adformatie
Adformatie
Log inWord abonnee

Hoofdnavigatie

  • Events
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Partners
  • Nieuwsbrief
Adformatie
Adformatie
Log inWord abonnee
Al lid?
Log hier in
Word abonnee
Topics
  1. Bureaus
  2. Campagnes
  3. Carriere
  4. Commerce
  5. Contentmarketing
  6. Craft
  7. Customer experience
  8. Data & insights
  9. Design
  10. Digital transformation & tech
  11. Diversiteit
  12. Effectiviteit
  13. Gedragsverandering
  14. Influencer marketing
  15. Interne communicatie
  16. Media
  17. Merkstrategie
  18. PR
  19. Privacy
  20. Programmatic
  21. Purpose Marketing
  22. Reputatiemanagement
  23. Targeting & segmentatie
auteur

Erwin Wijman

Lees meerLees minder
  • Person of the Year Victor Knaap
    Media / 27 November 2019 - 11:16

    Stem mee voor de Adformatie Person of the Year 2019

    De redactie van Adformatie kiest dit jaar weer de Adformatie Person of the Year 2019. Jij als lezer kiest mee. Nomineer nu dé changemaker.

  • Sinterklaas - Vincent Jannink
    Blog / 25 November 2019 - 13:03

    Oude witte man, leer er maar van: de 7 lessen van Sinterklaas

    De zeven lessen voor marketeers van Sinterklaas. Als mensen in jou geloven, kom je overal mee weg.

  • Een affiche van Amare in Den Haag
    Blog / 14 October 2019 - 12:40

    Een ochtend op het namenbureau

    Het nieuwe cultuurcomplex in Den Haag heet Amare. De zoveelste nikszeggende naam uit de mal van de bedrijfsnamenfabriek, vindt Erwin Wijman.

  • I love you
    Blog / 26 August 2019 - 17:56

    Maak verdomme gewoon ruzie met je klant, en andere liefdeslessen

    Lessons in love bij Adformatie, jes. Wat voor relaties in de liefde opgaat, geldt namelijk ook voor relaties in business.

  • Adformatie Person of the Year
    Carriere / 6 December 2018 - 15:23

    Stem mee voor de Adformatie Person of the Year van 2018

    De redactie van Adformatie roept dit jaar één vakgenoot uit tot Adformatie Person of the Year. Nomineer nu de changemaker van het jaar.

  • premium
    Hairstory in de pers
    Influencer marketing / 21 November 2018 - 10:30

    Waarom je op een dag een flesje shampoo van 50 euro koopt

    Hoe krijgt Hairstory uit New York de consument zo gek om 50 euro voor een flesje 'shampoo' neer te tellen? Een kwestie van storytelling.

  • Omslag boek Maak je naam onvergetelijk
    Blog / 25 September 2018 - 10:59

    Waarom Bunq geen goede merknaam is en Binck wel

    Erwin Wijman recenseert 'Maak je naam onvergetelijk', van Floris Hülsmann.

  • premium
    Elon Musk
    Merkstrategie / 16 April 2018 - 10:15

    Hoe Elon Musk de gouden graal van marketing vond

    Tesla werd binnen vijf jaar het meest begeerlijke automerk zonder een euro uit te geven aan reclame. Rara, hoe flikt Elon Musk hem dat?

  • Blog / 28 February 2018 - 17:22

    De oprichters zijn weggegumd uit de namen van reclamebureaus

    Met FHV verdwijnt de laatste dinonaam uit de Nederlandse reclame. Echt de laatste? Nee, één oprichterinitiaal houdt nog dapper stand.

  • Blog / 27 February 2018 - 11:30

    Wat moet Max Verstappen in vredesnaam met de vleugels van Aston Martin?

    Aston Martin is een soort Icarus. Het merk meet zich vleugels aan, maar kan er niet mee vliegen. Wat moet onze Max daarmee?

  • Carriere / 8 January 2018 - 11:52

    Recordaantal vrouwen in Adformatie100 van 2018

    De 2018-editie van de Adformatie100 kent een recordaantal vrouwen. In de lijst, die a.s. donderdag 11 januari bekend wordt gemaakt op het nieuwjaarsevenement Koffiedik Kijken, staan 37 vrouwen. Vorig jaar waren het er 30. De lijst kent daarnaast 44 nieuwkomers dus ook 44 uitvallers. De Adformatie100 bewijst hiermee zijn actualiteit en urgentie.

  • premium
    Carriere / 3 November 2017 - 11:26

    Hoe 'De Don' verdween - een reconstructie

    Als het aan Ron Walvisch ligt, zijn binnenkort alle sporen van het boek 'De Don', van en over oud-reclameman Don Schothorst, uitgewist.

  • Blog / 23 October 2017 - 19:55

    Mijn Nuon? Mijn Ziggo? Mijn ING? Stop het ge-Mijn, u bent helemaal niet van mij

    Het ge-Mijn op al die bedrijfswebsites klinkt bedrieglijk persoonlijk en bovendien kinderachtig en bevoogdend

  • Blog / 23 June 2017 - 12:29

    Adformatie voorspelde die Limburg-L al in 2009

    Die L van Limburg komt natuurlijk heel dicht in de buurt van de U van Unilever maar is al in 2009 letterlijk op de kaart gezet door Adformatie, in de vorm van de 1 van ThomsonOne.

  • premium
    Programmatic / 12 January 2017 - 18:02

    Hans Brouwer op eerste plaats van de Adformatie100 2017

    Bekijk de volledige lijst onderaan dit bericht

  • premium
    Programmatic / 11 January 2017 - 17:24

    ‘Door de Adformatie100 weet de overheid ons opeens te vinden’

    Donderdag verschijnt de Adformatie100 2017. Wat doet het met je als je hoog eindigt in de lijst? Victor Knaap (MediaMonks, vorig jaar nummer 1) blikt terug.

  • premium
    Commerce / 10 January 2017 - 17:18

    ‘Ik liep na de Adformatie100 een jaar bij de psychiater’

    Donderdag verschijnt de Adformatie100 2017. Wat doet een hoge klassering met je? Aad Kuijper van Alfred International (vorig jaar nummer 2) blikt terug.

  • premium
    Influencer marketing / 5 January 2017 - 17:22

    De Adformatie100 breekt records

    Lijst 100 meest onmisbare mensen in het vak verschijnt volgende week.

  • Blog / 22 November 2016 - 19:37

    Negerzoen is Zwarte Piet van het snoep, goed dat ie weg is

    De Nederlander mist de Negerzoen, zeggen de auteurs van het boek Verdwenen Merken. Maar goed dat de naam weg is, net als Zwarte Piet (bijna) en jodenvet, betoogt Erwin Wijman.

  • Blog / 2 June 2016 - 10:39

    Een dikke auto is goede reclame maar hij maakt je ook verdacht

    Typhoon stelt zijn aanhouding in zijn splinternieuwe witte Mitsubishi Outlander aan de kaak. De politie maakt zijn excuses. Maar de Zwolse rapper werd slachtoffer van een gekende methode van de politie, met de officiële naam Cabrio-methode. Want een dikke auto is het summum van egomarketing: hij levert je status op, maar maakt je ook verdacht, of je nu crimineel bent of ondernemer.

Paginatie

  • Huidige pagina 1
  • Pagina 2
  • Laatste pagina 3

Meer Adformatie

  • Partners
  • Events
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Nieuwsbrief
  • Adfobase.nl
  • Adfoshop.nl
  • Marketing Intelligence
  • Communicatie Intelligence
  • Volledige Magazine Archief

Service & Contact

  • Contact
  • Abonnementen
  • Adverteren
  • Veelgestelde Vragen
  • Privacy Statement
  • Cookie Statement
  • Algemene Voorwaarden
adformatie sijthoff media