Overslaan en naar de inhoud gaan

Main navigation

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Events & Opleidingen
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Partners
  • Nieuwsbrief
Adformatie
Adformatie
Log inWord abonnee

Hoofdnavigatie

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Events & Opleidingen
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Partners
  • Nieuwsbrief
Adformatie
Adformatie
Log inWord abonnee
Al lid?
Log hier in
Word abonnee
Topics
  1. Bureaus
  2. Campagnes
  3. Carriere
  4. Commerce
  5. Contentmarketing
  6. Craft
  7. Customer experience
  8. Data & insights
  9. Design
  10. Digital transformation & tech
  11. Diversiteit
  12. Effectiviteit
  13. Gedragsverandering
  14. Influencer marketing
  15. Interne communicatie
  16. Media
  17. Merkstrategie
  18. PR
  19. Privacy
  20. Programmatic
  21. Purpose Marketing
  22. Reputatiemanagement
  23. Targeting & segmentatie
auteur

Roland van Kralingen

Lees meerLees minder
  • Blog / 1 January 2018 - 12:02

    Dit doet de cmo in 2018

    Normale cmo’s vs insightful cmo’s.

  • Blog / 11 December 2017 - 9:45

    Waarom het ‘Gepassioneerde Expert’-merk in opkomst is (2)

    De focus op de innerlijke wereld groeit ten koste van de externe, status gedreven identiteit van mensen.

  • Blog / 8 December 2017 - 10:35

    Waarom het ‘Gepassioneerde Expert’-merk in opkomst is (1)

    Identiteit is het stuurwiel van onze consumptie. Een blog in twee delen.

  • premium
    Blog / 30 October 2017 - 10:07

    Marketingmania (3): is het marketingwalhalla nakende?

    Het slot van het drieluik van de ‘state of the union in marketing’ volgens Roland van Kralingen

  • premium
    Blog / 23 October 2017 - 10:44

    Marketingmania (2): waarom het vertrouwen in het merk afneemt

    Het tweede deel van de 'state of the union in marketing' volgens Roland van Kralingen.

  • premium
    Blog / 16 October 2017 - 10:05

    Marketingmania (1): wat houdt marketeers bezig?

    Het eerste deel van de 'state of the union in marketing' volgens Roland van Kralingen.

  • premium
    Blog / 27 March 2017 - 11:36

    4 redenen waarom een overname van Unilever onwenselijk is

    Consumenten, burgers, medewerkers, ondernemers, overheden & alle marketeers moeten Unilever koesteren, meent Roland van Kralingen.

  • premium
    Blog / 20 March 2017 - 13:58

    7 lessen die marketeers kunnen leren van de verkiezingen

    De kiezersmarkt is net als (bijna) alle andere markten sterk gefragmenteerd, 28 partijen maar liefst. En hoe meer een markt verwatert, des te meer het een strijd wordt tussen productcategorieën - en minder tussen merken. Dus, wat kunnen marketeers leren van de verkiezingen? Roland van Kralingen komt tot zeven lessen.

  • placeholder
    Blog / 9 November 2015 - 12:21

    (Long read) De demagogie van Byron Sharp

    Het gedachtegoed van het EBI & Byron Sharp: science of scientology?

  • placeholder
    Blog / 20 October 2015 - 15:24

    Nee, bedrijven die ontwrichten zijn niet wenselijk

    Exponentiële groei is niet het zaligmakende businessmodel.

  • placeholder
    Blog / 22 September 2015 - 16:45

    Adblockers? Hand in eigen boezem!

    Het gevoel voor communicatie, humor, subtiliteit en verleiding is bij nerds net een fractie minder goed ontwikkeld dan bij de echte topcreatieven.

  • placeholder
    Blog / 3 September 2015 - 7:01

    Byron Sharp: Science of Scientology?

    'Wij roepen op tot opstand en vragen marketeers en reclamemakers zich openlijk te verzetten tegen de ongenuanceerde denkwijze die van uit Down Under over ons wordt uitgestrooid'.

  • placeholder
    Blog / 21 May 2015 - 8:13

    KPN, Ziggo, Vodafone en SNS: waarom zijn merken zo onbeschoft?

    Een lijdensweg met loze beloften, valse voorlichting en agressieve verkoop.

  • placeholder
    Interne communicatie / 30 January 2015 - 15:18

    Hebzuchtmachine gooit álle remmen los

    Gebruik van betaalgegevens is veel ingrijpender dan we ons realiseren. Dat het kán en dat marketing hierdoorveel effectiever wordt moge duidelijk zijn, maar moeten we het wíllen?

  • placeholder
    Reputatiemanagement / 22 January 2015 - 10:11

    De onverwoestbare zelfoverschatting van het reclamevak

    'Nog steeds echter zit ik in meetings waarbij reclamemensen het maar niet kunnen laten om brandmanagers haarfijn uit te leggen hoe je een merk moet managen.'

Meer Adformatie

  • Partners
  • Events
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Nieuwsbrief
  • Adfobase.nl
  • Adfoshop.nl
  • Marketing Intelligence
  • Communicatie Intelligence
  • Volledige Magazine Archief

Service & Contact

  • Contact
  • Abonneren
  • Bedrijfsabonnementen
  • Adverteren
  • Veelgestelde Vragen
  • Privacy Statement
  • Cookie Statement
  • Algemene Voorwaarden
adformatie sijthoff media