Albert Heijn schrijft reclame-pitch uit

Na meer dan tien jaar samenwerken, komt er mogelijk een einde aan de relatie met TBWA\NEBOKO. Het bureau mag wel meedoen aan de pitch.

Harry Piekema
Albert Heijn

Albert Heijn start in februari met een pitch voor het reclamebureau dat verantwoordelijk wordt voor de merkcampagnes. De pitch wordt begeleid door 3MO en duurt naar verwachting enkele maanden. In die periode blijft TBWA\NEBOKO campagnes maken voor Albert Heijn. TBWA\NEBOKO is bovendien uitgenodigd om deel te nemen aan dit proces.

Advertentie

Voorop lopen

Johan van der Zanden, de net nieuwe VP marketing & communicatie bij Albert Heijn, zegt in de markt op zoek te willen gaan naar een onderscheidend campagneconstruct. 'We vragen in de pitch drie tot vier bureaus om hierover met ons mee te denken. Om daarna de keuze te kunnen maken met welk reclamebureau wij de merkcampagnes gaan maken voor de komende jaren.'

Van der Zanden zegt ook nog: 'Meer dan tien jaar heeft Albert Heijn succesvolle en spraakmakende campagnes ontwikkeld met TBWA\NEBOKO en we zijn trots op de prijzen die we samen hebben gewonnen. Ik ben dan ook blij dat zij meedoen aan deze pitch.'

Reacties: 6

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Irene Cooper
Wordt dit weer een rondje goedkoop ideeën ophalen?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
clive
Yep! It is a shit show on a grand scale. Tired agency staff, working on a boring and tired brand. Money and time wasted whereas that money could be fed back into the AH business and used to really benefit actual customers.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Clive
A pitch! That means wasted hours and weekends working on a piece of business that an agency 'hopes' to win. While the pitch is on, all other agency accounts get neglected to some extent as everyone at the agency hopes and dreams of doing some outstanding creative work on the potential new client. This is a broken and tired way of working. No wonder agencies are becoming more and more disillusioned and the work is becoming less and less creative.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Baris Efe
Waarom worden bureaus niet gewoon betaald die mee mogen doen aan de pitch?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Pragmatic
Just resign the account, free up space for new business and stop worrying about a tired old scenario that can't be bettered, every Tom, Dick and Harry use supermarkets, there will be be no loss in traffic.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Henny nieuwenhuis
"Ik ben blij dat ze meedoen aan deze pitch".wat een hypocratie. Wanneer je er met een van de beste bureau's van Nederland niet uitkomt, moet je eerst eens goed naar jezelf kijken.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie