Allianz Direct start met social audience first strategie

De strategie staat in het teken van innovatie en het opbouwen van echte verbindingen met de Gen Z- en Millennial-doelgroepen.

Na een bureau oriëntatie is Somention als nieuw social mediabureau verantwoordelijk voor meer zichtbaarheid en creativiteit op de Allianz Direct social kanalen. Deze samenwerking focust zich op innovatie en échte connectie met Gen Z & Millennials, waarbij de doelgroep leidend is in concept & executie.

"Op het eerste gezicht lijken verzekeringen een creatieve uitdaging, maar omdat het onbewust zo’n groot onderdeel is in verschillende aspecten van het dagelijks leven, zijn wij er gezamenlijk van overtuigd dat we momentum kunnen pakken. Het kernthema van de samenwerking is: ‘we’ve got your back in the rollercoaster of life’." aldus Charlotte Koeleman, Managing Partner bij Somention.

"Als verzekeraar bij de doelgroep binnenkomen, kan alleen als je ECHT social media begrijpt. Als een partij ons hierbij kan helpen, is dat Somention wel.” Manouk Gunter, Social Media Manager Allianz Direct. 

De social first strategie op Instagram, Threads en Tiktok zal vanaf komende maand gelanceerd worden.

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →