Bright Vibes en Sublime bereiken samen meer dan 1 miljoen changemakers

Samen geven we bijzondere doeners en denkers een zo groot mogelijk podium

bron: Effect.dk

Impact gedreven mediabedrijf Bright Vibes’ leus is ‘amplify the good’ en dat is precies wat er gebeurde toen het de handen ineensloeg met radiostation Sublime. Met inspirerende crossmediale radioproducties, video’s en artikelen bereiken ze wekelijks een miljoen volgers en luisteraars.

Complementaire samenwerkingen op basis van een gedeelde visie is een slimme manier om een groter publiek te bereiken in medialand. Radiostation Sublime en Bright Vibes zijn een voorbeeld van zo’n succesvol partnerschap. Een niche audiospeler en een snel rijzende ster in videoproducties die elkaar naadloos aanvullen in zowel contentbehoefte als de boodschap die ze de wereld in willen sturen. Feeling good, doing good is het motto waaronder Sublime opereert met hun Nieuws van de Vooruitgang, Doing Donderdag en podcast Stand van de Vooruitgang. Bright Vibes heeft een vergelijkbaar doel. Met hun inspirerende video’s willen ze het goede in de wereld vermenigvuldigen.

Samen geven Sublime en Bright Vibes bijzondere doeners en denkers een zo groot mogelijk podium. Hiermee willen ze hun kijkers en luisteraars laten zien dat vooruitgang mogelijk is en dat iedereen daaraan kan beginnen en/of bijdragen.

De samenwerking is niet alleen redactioneel, maar ook in commercieel opzicht een schot in de roos. In korte tijd heeft deze partnership tot enkele zeer succesvolle branded content campagnes geleid, met als lichtend voorbeeld de Ignite Award. Ignite zocht startende sociaal ondernemers uit Gelderland en Overijssel die echte verandering teweegbrengen. De deelnemers aan het start-up-traject maakten kans op intensieve begeleiding, business workshops en een investering van €100.000. Aan Sublime en BrightVibes de taak zoveel mogelijk positieve aandacht en serieuze aanmeldingen te vergaren voor dit sympathieke initiatief. 

“Sublime en Bright Vibes snappen heel goed waar sociaal ondernemerschap over gaat”,

Succesvolle campagnes

Een drieluik van video’s waarin voormalige winnaars van de Ignite Award vertelden wat het start-up-traject hen had gebracht, bereikte meer dan een miljoen mensen. Audiofragmenten van de video’s werden via een aanstekelijke radiocampagne op Sublime geteased, met de oproep de volledige video online te bekijken, met daarin een link verwerkt naar het aanmeldformulier. Met als resultaat inschrijven van hoge kwaliteit, zegt Leoni Delsink, projectmanager van het Anton Jurgens Fonds dat achter de Ignite Award zit. ‘Deelnemers wisten beter dan voorgaande jaren waar ze aan begonnen.’  

“Sublime en Bright Vibes snappen heel goed waar sociaal ondernemerschap over gaat”, zegt Delsink. “Daar hoefden we niks uit te leggen. Onze deelnemers zijn zo gedreven om ondernemend een oplossing te vinden waar anderen alleen een maatschappelijk probleem zien. Het zijn vaak kleine teams die alles zelf moeten doen, ook marketing. Dat laatste schiet er daardoor wel eens bij in. Het is fijn samenwerken met een partij die dezelfde urgentie voelt deze ondernemers een zo groot mogelijk podium te bieden.” 

Adverteren bij Sublime

Heb jij als merk of bedrijf behoefte aan een sterke crossmediale partner met een groot bereik? En wil jij je verbinden aan de optimistische visie van Sublime en Bright Vibes? Kijk dan op www.sublime.nl/adverteren of neem dan contact met ons op via info@sublime.nl.

Plaats als eerste een reactie