Candid Group komt met rebranding en opent kantoor in Rotterdam

Nieuwe huisstijl, verkorte naam, nieuw onderkomen en een wijziging in 'governance'. Er gebeurt veel bij het 12-jarige bureauplatform.

De deur van Candid Rotterdam, die spreekwoordelijk wordt geopend vandaag, met de naam en logo

De Candid Group heeft de onderneming flink onder handen genomen. Het komt met een rebranding en haalt de tweede helft van zijn naam weg; voortaan gaat het door het leven als Candid. Daarnaast betrekt het een nieuw kantoor in Rotterdam, een van de twee steden waar het actief is, en heeft het zijn bestuursstructuur aangepast.

Advertentie
advertisement

‘Een statement over de ambitie'

Het bureaunetwerk voor media-, technologie- en creatieve bureaus positioneert zich als het ‘platform to perform’ - een concept waarin klanten gebruik kunnen maken van alle specialismen.

De bureaus van Candid - XXS Amsterdam, Havana Harbor, M2Media, Stroom, The online company, daily dialogues, Vostradamus en BBK Media - behouden daarbinnen hun autonomie, maar doen dat onder een gezamenlijke cultuur. Die kenmerkt zich volgens Candid door schaalgrootte, innovatie en de ‘meerwaarde van geïntegreerde samenwerking’. 

Candid omschrijft zijn nieuwe onderkomen in Rotterdam als ‘een statement over de ambitie van het bedrijf’. Het nieuwe kantoor telt nu nog 2300m2, maar groeit met 1000m2 als later dit jaar een tweede deel wordt opgeleverd. Het onderkomen biedt dan ruimte aan ruim 250 mensen. Vooralsnog wordt het bevolkt door 70 mensen van de drie Rotterdamse, Stroom, daily dialogues en Havana Harbor.

logo plus naam

Zelfstandig en schaalbaar

De nieuwe locatie is zowel praktisch als strategisch, stelt Candid. Met een Rotterdamse hub kan het creatief talent uit de havenstad beter aan zich binden. Het hoofdkantoor blijft gevestigd in Amsterdam Noord. 

Volgens Gérard Ghazarian, ceo en oprichter van Candid, past de rebranding bij de centrale filosofie van ‘autonomy at scale’. Deze koppelt zelfstandigheid en individuele verantwoordelijkheid van de 220 medewerkers aan schaalbaarheid. 

Ghazarian: ‘Nu we met Candid een nieuwe fase ingaan, was dit het moment bij uitstek om ons merk en positionering aan te scherpen. Dit gaat verder dan een lik verf: Candid is in de afgelopen 12 jaar volwassen geworden. De nieuwe positionering doet recht aan onze huidige capabilities en ambities.’

Directieteam en board

De rebranding valt samen met de oprichting van Candids directieteam dat eindverantwoordelijk is voor de Nederlandse operatie. Dit bestaat uit Map van Arem, José Evers, Maarten de Vries, Piet Hein Smit, Niels Rijerse en Nico Hilhorst, die optreedt als managing partner van het directieteam. 

Gérard Ghazarian (CEO), Youri van der Mijn (CIO) en Erik van Laar (COO) vormen het bestuur (board of directors) van Candid en hebben hun handen nu vrij om zich te focussen op de internationale expansie van Candid, die in 2020 vorm zal krijgen. 

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie