Een goede creatieve briefing, zo schrijf je die

In deze Lunch & Learn ontdek je de waarde van een goede creatieve briefing en hoe je deze schrijft

Lunch en learn: Creatieve briefing

Stel, je wilt een communicatie uiting laten ontwikkelen; een website, een social media campagne of een creatief ontwerp. Dan werk je soms samen met creatieven van externe bureaus, bijvoorbeeld wanneer je zelf de expertise niet in huis hebt. Uitbesteden kan erg aantrekkelijk zijn, want het brengt een frisse wind binnen en een blik van buitenaf geeft nieuw inzicht. In een vruchtbare samenwerking kun je snel tot veel ideeën komen. Maar als klant en creatief elkaar niet goed begrijpen dan kan er geen overtuigend idee ontstaan. Een goede creatieve briefing is dus een must.

Een goede briefing is een belangrijke tool in de samenwerking

Met een goede creatieve briefing verloopt het goedkeuringsproces een stuk sneller en soepeler. Het helpt dubbelzinnige doelen en onduidelijke wensen in combinatie met vage uitspraken te voorkomen. Daarom juist is een briefing een belangrijke tool in de samenwerking. Ook met management en klanten. Maar een heldere briefing is niet altijd makkelijk.

Lunch & Learn sessie: Creatieve briefing

Briefing is een onderdeel van onze trainingen Conceptontwikkeling en Visuele Communicatie en Contentcreatie. In de loop der tijd hebben we een uitgebreid briefing format ontwikkeld, dat we graag met onze cursisten, én met jou delen.

Tijdens deze gratis Lunch & Learn sessie geeft Lisa van Noorden (founder en trainer bij Versdenkers) handvatten voor het schrijven van een heldere creatieve briefing. Deze sessie is bedoeld voor alle marketing, communicatie en design professionals die meer willen leren over het schrijven van goede briefings.

Meld je aan door een e-mail te sturen naar leren@versdenkers.nl

Datum: 30 april
Tijd: 12:45 - 13:15
Locatie: Zoom live stream

 

Feedback op je briefing

Heb je behoefte aan ondersteuning bij het schrijven van je briefing? Wij geven je graag feedback. We leggen jouw briefing langs ons format en helpen je de gaten te vullen. En we attenderen je op verbeterpunten, bijvoorbeeld over je visie, concept of concrete deliverables. Dit geldt zowél voor een briefing naar klanten als naar producenten: fotografen, illustratoren, videomakers, podcasters of soundproducers.

Lees meer over Feedback op je briefing

Plaats als eerste een reactie