Hema kiest Glasnost voor PR over duurzaamheid, diversiteit en design  

Creatief bureau gaat met verhalen de maatschappelijke activiteiten van de winkelketen over het voetlicht brengen.  

Pr-bureau Glasnost is als winnaar uit de bus gekomen van een pitch van Hema. Het creatief bureau gaat zich bezighouden met alle pr-vraagstukken op het gebied van duurzaamheid, diversiteit en design.

Hema heeft deze onderwerpen al enige tijd tot belangrijke pijlers benoemd, en daar concrete doelen aan gekoppeld. Zo heeft het de laatste jaren ervoor gezorgd dat al het katoen duurzaam wordt ingekocht. Ook heeft het de nodige ambities om het gebruik van plastic terug te dringen. In 2025 moet er in consumentenverpakkingen 25 procent minder plastic in worden gebruikt.

Verhalen en verschil

Hema wil ‘met verhalen die het verschil maken’ de inspanningen op dit gebied een podium geven, zegt Marry Jansen-Kin, lead pr bij Hema: ‘Glasnost heeft ons overtuigd op strategie en creativiteit, en niet onbelangrijk: de fit met ons team. We hebben er dus veel vertrouwen in.’

Glasnost wordt ingezet voor alle pr-activiteiten in Nederland op het gebied van design en duurzaamheid, waaronder het opzetten van, activaties en marketing-pr.

Stap naar Latijns-Amerika

Hema is inmiddels steeds meer windstreken actief. Naast winkels in Europa, Verenigde Arabische Emiraten en Noord-Amerika zette het vandaag ook voet aan grond in Latijns-Amerika. Vooralsnog betreft dit de webwinkel hemamx.com  in Mexico met 4.000 producten. Over 5 jaar wil het warenhuis tweehonderd fysieke winkels in Mexico hebben.

Hema trekt wekelijks zo’n zes miljoen bezoekers.

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie