L'Oréal Benelux naar OMD

Merk wil digitale transformatie in de Benelux verder versnellen.

Na een review heeft L’Oréal besloten om het media-account in de Benelux onder te brengen bij OmnicomMediaGroup en OMD.

Het besluit kwam na een review tussen GroupM dat L’Oréal in België als klant had en OmnicomMediaGroup, dat in Nederland al het bureau was. De pitch werd begeleid door Henk Plessius van FMA.

Begin dit jaar kondigde L’Oréal aan dat het een nieuwe organisatie wil oprichten voor zijn activiteiten in de Benelux. Die organisatie moet inspelen op de behoeften van de consument en op de ambities van het bedrijf om hun leidende positie als Beauty Tech speler in een snel veranderende markt uit te breiden.

Advertentie
advertisement

Een volgende stap in dit proces was het consolideren van het Benelux media-account bij één bureau groep waarbij (digital) media, e-commerce media, efficiëntie en effectiviteit als voornaamste criteria golden. Het account wordt centraal vanuit OMD in Amstelveen aangestuurd, waarbij er nauw wordt samengewerkt met OmnicomMediaGroup in Brussel.

Roland Teerenstra, managing director OMD: 'In de afgelopen drie jaar hebben wij in samenwerking met L’Oréal grote stappen gezet op het gebied van een data gedreven audience first aanpak. De komende periode staan in het teken van digital performance in de lower funnel en groei in e-commerce. L’Oréal heeft de ambitie om de nummer één 'beauty tech' speler te worden.'

Kevin Capota, chief marketing officer L’Oréal Benelux, zegt: 'We willen onze mediaplannen tussen de Benelux-landen zoveel mogelijk harmoniseren. OMD heeft zich afgelopen jaren bewezen als een flexibele klantgerichte partner, met alle skills in huis om onze merken uitstekend te positioneren in alle lagen van de funnel.'

Plaats als eerste een reactie

Advertentie