Marc van Eck wordt partner bij het onlangs opgerichte RetailMedia.One

Van Eck vormt samen met de oprichters Theng Chong, Mark Stockx en Marcel Vogels het MT. Doet zijn werk naast dat voor TBWA.

Hij werd drie maanden geleden nog gepresenteerd als de nieuwe chief growth officer van TBWA/Neboko, een functie die hij combineerde met zijn baan als ceo van New Growth Strategies binnen TBWA. Daarbij was hij ook een van de mensen achter het opleidingsinstituut Iris Academy en voert hij het underwear-merk Iamtoro.

Daar is nu een nieuwe baan bijgekomen. Marc van Eck heeft zich aangesloten als partner bij het onlangs gelanceerde RetailMedia.One. Van Eck vormt samen met de oprichters Theng Chong, Mark Stockx en Marcel Vogels het MT.

RetailMedia.One richt zich voornamelijk op de inzet van retailmedia voor merkgroei van producten en niet zozeer op de directe sales. Van Eck gaat er de grote Nederlandse merken ondersteunen.

Hoe gaat hij dat doen naast al die andere werkzaamheden? ‘Allereerst heeft mijn werkweek ruim meer dan 40 uur’, zegt Van Eck. ‘Bovendien ben ik van New Growth Strategies niet meer de ceo, wel commissaris.’

Hij kan zijn werk voor TBWA en RetailMedia One ook goed combineren, stelt hij. ‘De activiteiten zijn echt anders en dus nooit conflicting.’ Bovendien: 'ik durf het nauwelijks te zeggen: ik heb geen hobby’s.’

Hypersnel evolueren

Bij RetailMedia.One gaat Van Eck grote Nederlandse merken ondersteunen. Hij gelooft in een ‘hypersnelle evolutie’ in de retailmedia. Die gaan ‘mensen overal in hun shopping journey bereiken en merkimpact versterken. Dit zal vaak parallel naast tv-campagnes draaien. Ik denk dat we over 5 jaar ons niet meer kunnen voorstellen dat retailmedia ooit puur als trade-marketing-instrument werden ingezet’.

RetailMedia.One claimt inmiddels dat in zijn korte bestaan voldoende mediapartners zich hebben aangesloten om tot een nationaal bereiksplatform te kunnen komen. Daarmee worden retailmedia een versterker van het traditionele tv-kanaal met het doel om merken te bouwen, aldus Mark Stockx, een van de oprichters.

Volgens Stockx is de komst van Van Eck een versneller voor de groei van RetailMedia.One. ‘In het Nederlandse merkenlandschap zijn er weinig specialisten met zoveel ervaring en zo’n degelijke trackrecord.‘

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie