Markteffect in een nieuw jasje

Markteffect is sinds haar oprichting in 2007 flink gegroeid en bleek toe aan een ‘nieuw visueel jasje’.

Markteffect is een full-service marktonderzoeksbureau en is gevestigd in het centrum van Eindhoven. Met behulp van marktonderzoek biedt zij strategische inzichten aan haar klanten. Markteffect is samen met DirectResearch onderdeel van de ME Research Group. De ME Group bestaat uit twee bureaus die uit hetzelfde hout gesneden zijn, hetzelfde DNA hebben en ook hetzelfde doel nastreven: inhoudelijk het allerbeste product leveren. Markteffect is sinds haar oprichting in 2007 flink gegroeid en bleek toe aan een ‘nieuw visueel jasje’.

Er is de afgelopen tijd regelmatig gesproken over de groei die Markteffect doormaakt en de ambities die er zijn. Innovatie en kwaliteit blijven echter altijd voorop staan bij Markteffect. “Om de kwaliteit die we op dit moment leveren middels onze onderzoeken ook uit te stralen als merk, kwamen we tot de conclusie dat onze visuele presentatie ook toe was aan een innovatieslag. We hebben in samenwerking met Home of the Brave een nieuw logo en een nieuwe huisstijl ontwikkeld. Deze huisstijl is in samenwerking met Loyals doorvertaald op de nieuwe website. Er is gekozen voor een minder ‘jong’ karakter, waarmee we willen laten zien dat we niet voor niets een aantal prijzen hebben mogen winnen. We zijn een professionele partner in onderzoek die de juiste kennis en kunde in huis heeft voor iedere onderzoeksvraag. Dat willen we met de nieuwe huisstijl uitstralen”, aldus Danny Meulenbroeks, Manager Kwaliteit & Innovatie bij Markteffect.

Na de oprichting in 2007 is Markteffect de afgelopen 14 jaar van studentenbedrijf naar toonaangevend marktonderzoeksbureau getransformeerd. Volgens De Beule en Fahimi komt dat door de instelling die het team van Markteffect heeft: “Wat voor ons normaal is, blijkt niet altijd normaal. Zoals er zijn als je er moet zijn, twee stappen extra zetten voor een klant en blijven innoveren. Daar selecteren wij onze mensen op. Denk bijvoorbeeld aan het even gedag zeggen als je iemand tegenkomt. Die menselijkheid vinden wij belangrijk om succes te hebben.”

Van de 15 medewerkers die zo’n 5 jaar geleden het hele team vormden, zijn er op dit moment nog 12 in dienst. “Het laat zien dat de werknemers loyaal zijn en dat het een bedrijf is om voor te willen werken. De behoeften van onze werknemers zijn erg belangrijk. Bij het opstarten van de marketing hebben we onszelf afgevraagd wat voor ons belangrijk is. Wat De Beule en Fahimi zeggen over de menselijkheid, dat wordt gedragen door het hele team. Het is eigenlijk het DNA van deze organisatie.”, aldus Michael Petit (Manager Marketing).

“De vertaling naar het nieuwe jasje van Markteffect voelt menselijk en innovatief. Het ziet er simpel uit, zonder eenvoudig te ogen, maar het straalt wel klasse uit. We danken Home of the Brave en Loyals die ons in deze transitie begeleid hebben.”
Edgar de Beule

Benieuwd naar onze nieuwe huisstijl en website? Neem snel een kijkje: www.markteffect.nl

Plaats als eerste een reactie