Ocean Digital Creative Competition Amsterdam

Voor alle creatieven die de grenzen willen verleggen in Digital Out of Home

Dit jaar lanceert Ocean Outdoor Nederland de allereerste en jaarlijks terugkerende Digital Creative Competition Amsterdam. Dé creatieve competitie waarbij reclamebureaus, mediabureaus, ontwerpstudio’s, digital agencies, merken en eigenlijk alle creatieven de grenzen kunnen verleggen in Digital Out of Home (Lees: DOOH) en strijden om de hoofdprijs van € 500.000 euro aan bruto mediabudget. Budget dat te besteden is op het Ocean-netwerk ofwel het grootste creative (D)OOH-platform in Nederland. 98 locaties verspreid over de top -steden, -snelwegen, -winkelcentra en -ov-stations in Nederland. Het enige dat je nodig hebt om te winnen is een idee voor een campagne.

Doe mee!

Meedoen is heel eenvoudig! Of je idee nu uitgewerkt is op een stickynote of bierviltje, als volledige case of in een geweldige one-liner, in after effects of photoshop, alles mag zolang het idee maar duidelijk is en het voldoet aan een aantal selectiecriteria. De inschrijving loopt tot en met vrijdag 21 mei 2021 23.59uur.

The Digital Creative Competition

In 2010 organiseerde Ocean Outdoor UK de eerste Digital Creative Competition om nieuwe mogelijkheden in screen advertising aan te moedigen en te versnellen. 10 edities verder heeft technologie buitenreclame getransformeerd van statisch naar subtle motion, full motion, interactief, livestreaming, augmented reality en 3D simulaties. En vindt de eerste Digital Creative Competition in Nederland plaats.

"Creatieve grenzen verleggen in DOOH. Dat is het doel van Ocean en deze competitie. Meedoen is eenvoudig en de prijzen zijn spectaculair. Om de beste concepten te selecteren hebben we voor deze eerste editie een fantastische jury line-up. Een gelouterde mix van creatie, tech, digital, media en marketing. Wij zijn trots om deze nieuwe competitie juist nu in Nederland samen met Adformatie op te zetten."
Meindert van den Heuvel - Managing Director Ocean Outdoor Nederland

De inzendingen zullen door de jury beoordeeld worden binnen twee categorieën namelijk commercieel en non-profit. In beide categorieën winnen de nummers één, twee en drie een bedrag in bruto mediawaarde. Bedragen die volledig inzetbaar zijn op de digitale schermen van Ocean Outdoor Nederland!

  • 1e plaats: €500.000,-
  • 2e plaats: €250.000,-
  • 3e plaats: €100.000,-

De jury bestaat uit een mix van gerenommeerde leden. Creatief, digital, innovatie of media maar stuk voor stuk gewaardeerde en collega’s die het gehele spectrum vertegenwoordigen.

 Met trots stellen wij jullie de juryleden voor:

  • Carolien van 't Hek - CEO UM Nederland
  • Caroline van Turennout - Directeur Marketing & e-Commerce Zeeman
  • Cees Dingler - MD/Creative Director Capitola
  • Gerard Ghazarian - Founder Candid
  • Inge Ligthart - CEO Dawn
  • Joris Kuijpers - Founder/Creatief Directeur, The Family Amsterdam
  • Lydi Siebers - CMO Benelux HelloFresh
  • Maddie Raedts - Founder, IMA & Global Head of Social for Fashion & Luxury, MediaMonks
  • Max Pinas - Creative director Dept Agency
  • Mervyn ten Dam - Creative Director dentsuACHTUNG!
  • Patrick de Laive - Founder & CPO TNW

Stuur jouw idee in

We staan open voor alle ideeën en willen ervoor zorgen dat meedoen voor iedereen makkelijk en toegankelijk is. Reclame-, design-, content- of mediabureau, adverteerder, digital hero of allround genius. Meedoen is eenvoudig! Stuur jouw idee in, als een korte slogan of een one-liner, op een oud kassabonnetje of papierentas, alles mag zolang het idee maar duidelijk is en het voldoet aan een de selectiecriteria.

Ga naar de website van Ocean Outdoor Nederland en lees alles over de Ocean Digital Creative Competition Amsterdam of neem contact op via dccamsterdam@oceanoutdoor.nl.

 

Plaats als eerste een reactie