Italiaans biermerk Peroni kiest Somention voor social media-strategie

Somention is verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van social media-strategieën, always-on content creaties en campagnes.

Na Grolsch en Viper Hard Seltzer, kiest ook Peroni voor Somention als nieuw social media bureau. Als partner van Peroni, een van 's werelds meest toonaangevende Italiaanse biermerken,  is Somention verantwoordelijk voor het ontwikkelen en implementeren van de social media-strategieën, always-on content creaties en campagnes in Nederland.

De nieuwe samenwerking is per 1 april 2023 gestart. Ruim een jaar geleden werd Somention al het dedicated social media bureau voor merken Grolsch en Viper. Ook Peroni, tevens onderdeel van Koninklijke Grolsch, zal nu worden ondersteund bij het versterken van hun merk en aanwezigheid op social media. Met de focus op Nederland, gaat Somention zich richten op het ontwikkelen van een sterke social media-strategie gepaard met de creatie van opvallende en betrokken content, die het merk zal helpen om een ​​sterke aanwezigheid op social media te behouden.

Iris Weelink, Brand Manager Peroni Nastro Azzurro, over de samenwerking: “We zijn blij dat Somention ons ook gaat helpen om Peroni Nastro Azzurro verder te laten groeien in Nederland. Ze helpen ons met een social strategie en creatie om dit prachtige internationale merk meer lokale relevantie te geven."

Charlotte Koeleman, CCO bij Somention: “We werken nu ruim een jaar met veel plezier voor Grolsch en Viper, en zijn enorm trots op het vertrouwen dat er bij ons wordt gelegd door een lovebrand als Peroni hieraan toe te voegen. We kijken ernaar uit om niet alleen dit merk, maar ook de samenwerking met Koninklijke Grolsch naar een nieuw level te tillen."

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →