Strategische samenwerking Havas Media en RetailMedia.One

'Nog uitdagingen rond snelgroeiende retailmedia.'

Havas Media is een strategische samenwerking begonnen met RetailMedia.One, het omni-channel retail media platform. De samenwerking moet het mediabureau in staat stellen om op eenvoudige en effectieve wijze retailmedia 'op schaal' in te zetten. De samenwerking komt op een moment dat retailmedia in Nederland snel evolueert. Recent kondigde ook Hema aan een eigen retailmedianetwerk te beginnen.

Maar er zijn ook uitdagingen rond vlotte, eenvoudige en effectieve activering, zegt Thijs Muller, ceo van Havas Media Nederland. Daarom kiest het bureau voor een samenwerking met RetailMedia.One. 'Dat heeft een grote verzameling van retailmedia inventory van diverse Nederlandse retailers samengebracht op één platform. Belangrijk is dat het platform dit gehele proces automatiseert, waaronder activering, meting en optimalisatie.'

Jasmijn Bouwmeester, client managing partner van Havas Media Nederland verwacht dat Havas Media zich in de komende jaren verder zal ontwikkelen als een 'data-
gedreven specialist in effectieve toepassing van retailmedia'.

Vierde grootste mediumtype

GroupM schat de markt nu al in op meer dan 275 miljoen euro en aan het einde van het jaar 350 miljoen euro. Daarmee zou retailmedia het vierde grootste mediumtype zijn.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie